niedziela, 31 stycznia 2016

"Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy"


"Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy". Ten cytat zapadł mi najbardziej w pamięci ostatnio, po przeczytaniu książki "Oskar i Pani Róża". Książka krótka i gdyby ktoś ją zobaczył to by pomyślał, że dla małych dzieci. Możliwe, ale zawiera mnóstwo momentów nad którymi trzeba pomyśleć i je przeanalizować. Może to dziwne, ale ta książka sprawiła, że zaczęłam całkiem inaczej patrzeć na świat. Inaczej dostrzegam to, co się wokół mnie dzieje. Każdy dzień jest dla nas nową szansą, która daje nam nowe możliwości i "niespodzianki". Nie wiemy co się wydarzy dzisiaj czy jutro. Jesteśmy przygotowani na wszystko i powinniśmy doceniać to, co daje nam los. Nawet pomimo brzydkiej pogody, rozpoczynajmy dzień z uśmiechem na twarzy! Zapomnijmy o przykrych sytuacjach, które wydarzyły się poprzedniego dnia i czerpmy radość z nowego. Doceniajmy nawet te najdrobniejsze sytuacje, których wcześniej nie zauważaliśmy.

Jeśli ktoś z Was jeszcze nie czytał tej książki to naprawdę Wam polecam. Nie ma dużo stron (chociaż ja nie zwracam na nie uwagi) i można ją przeczytać w jeden wieczór. Ja mam zamiar za jakiś czas przeczytać ją jeszcze raz :)

 PS. Obiecuję, że w następnym poście będzie inna sceneria, haha :)

18 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie posty od serca, motywujące i sprawiające że uśmiech pojawia się na twarzy! Czytałam ten zbiór listów, już kilka miesięcy temu, ale nadal wszystko dokładnie pamiętam. Piękna książka :)

    inothercolors.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnie zdjęcie *-* bardzo dobrze napisany post!
    mój blog ... KONKURS FOTO

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,Oskar i pani róża'' to przypadkiem nie lektura? Wydaje mi się, że będę ją mieć za rok ale kusi mnie by przeczytać ją wcześniej. Między innymi przez ten post.
    Ja na przykład nie umiem żyć tak hm... z dnia na dzień. Za bardzo nękam się przeszłością i martwię przyszłością.
    Jejku to ostatnie zdjęcie jest przecudowne!

    twirling-pages.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej książki ale może czas najwyższy. Masz racje, doceniajmy nawet te najmniejsze rzeczy :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjecia ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. My całą tą książkę czytaliśmy na lekcji.
    Nauczycielka pod jej koniec miała łzy w oczach.
    Nic dziwnego, to naprawdę piękna, wzruszająca historia :)
    Bardzo mądry cytat :)

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tę książkę już dosyć dawno, ale ilekroć ją sobie przypominam, mam ochotę płakać. Jeśli ktoś jeszcze nie spotkał się z tą krótką powieścią to naprawdę zachęcam do przeczytania! Zajmuje niewiele czasu, a pozostawia po sobie jakiś ślad.
    Wspaniały, motywujący post.
    Pozdrawiam! :)
    Picturesque Life

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam, że w gimnazjum omawialiśmy fragment tej książki, a ja zawsze miałam ją przeczytać i nigdy się do tego nie zabrałam, ale dzięki Tobie lecę w wolnym czasie do biblioteki :)
    blog: sajecka

    OdpowiedzUsuń
  10. ,,Oskar i Pani Róża'' to świetna książka, również czytałam, ale przyznaję, że było to w sumie dawno. Muszę po nią znowu sięgnąć w najbliższym czasie. Cieszę się, że tak ona na Ciebie wpłynęła, jest fenomenalna i jak napisałaś, zmusza nas o przemyślenia paru spraw. Cytat - genialny. Trzymaj się ciepło! :)
    Arleta

    OdpowiedzUsuń
  11. Także czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała :)
    Obserwuję i jeśli ci się spodoba liczę na to samo: KALA

    OdpowiedzUsuń
  12. nie czytałam tej książki,ale ten cytat naprawdę świetny,dający doi myślenia! :)

    ~~~*~~~
    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  13. Cytat daje do myślenia! :) Ostatnie zdjęcie jest cudowne!!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  14. Mądry cytat. Nigdy nie czytałam tej książki, ale za to w pamięci został mi "Mały Książę", któty też zmienił moje podejście do życia.

    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń